Podczas wielogodzinnej pracy przy komputerze odczuwane są różne dolegliwości np. ból kręgosłupa lub nadwyrężenie nadgarstka, których można uniknąć, dbając o ergonomię pracy. Wystarczy wyposażyć stanowisko pracy w kilka niepozornych dodatków m.in. podnóżek, podstawkę pod nadgarstek. Pracujesz przy komputerze? Poszukujesz gadżetów, dzięki którym poprawisz ergonomię pracy? Zobacz akcesoria, które polecamy użytkownikom komputerów.

Czym właściwie jest ergonomia pracy?

Ergonomia to dziedzina, która zajmuje się zapewnianiem bezpieczeństwa w miejscu pracy. Być może natknąłeś się już na zalecenia, jak powinno wyglądać stanowisko pracy pracownika biurowego. Odnoszą się m.in. do fotela biurowego, oświetlenia, odległości monitora. Choć podstawowym zadaniem ergonomii jest zminimalizowanie ryzyka wystąpienia wypadku podczas pracy, tak stworzenie przyjaznych warunków do pracy poprawia komfort oraz przyczynia się do efektywniejszej pracy.

Tworząc zestaw dostosowany do potrzeb użytkownika podczas wyposażania stanowiska pracy warto więc zainwestować dodatkowe środki, w celu zapewnienia komfortowych warunków pracy – bez nieprzyjemnych dolegliwości. Przykładem jest fotel biurowy, będący podstawowym elementem wyposażenia stanowiska pracy. Najczęściej wybierane jest krzesło obrotowe, można od razu doposażyć je w podkładkę lędźwiową. Dostępne są również piłki gimnastyczne do pracy przy komputerze. Rozwiązanie to ma wiele zalet np. konieczność balansowania ciałem, nieustanne wykonywanie niewielkich ruchów. Mimo to siedzenie na piłce przez wiele godzin podczas pracy przy komputerze budzi różne kontrowersje związane np. z ryzykiem upadku oraz urazu. 

Przegląd gadżetów do pracy przy komputerze

Żelowa podkładka pod nadgarstek

Nadwyrężenie nadgarstka to przypadłość, która często dotyka osoby pracujące przy komputerze. Ciekawą propozycją są żelowe podkładki pod nadgarstek. Można je kupić jako osobne podkładki. Dostępne są także podkładki pod myszy wyposażone w podpórkę pod nadgarstek oraz klawiatury posiadające wbudowaną podkładkę.

HUB USB

HUB USB jest szczególnie przydatnym urządzeniem, gdy podczas pracy wykorzystywanych jest wiele urządzeń podłączanych pod porty USB. Ciągłe odpinanie i przypinanie kolejnych komponentów bardzo utrudnia pracę. HUB USB to adapter, dzięki któremu użytkownik zyskuje więcej wejść USB, z których może korzystać jednocześnie.

Regulowana podstawka pod laptop

Korzystając z regulowanej podstawki można ustawić laptop na takiej wysokości, aby wygodnie się z niego korzystało. Dzięki możliwości regulowania nóżek podstawki możliwe jest dopasowywanie wysokości, w zależności od potrzeb.

Klękosiad

Praca przy komputerze wymaga, co jakiś czas, zmiany pozycji. Przydatnym gadżetem jest klękosiad – pozwala odpocząć od siedzenia na krześle, bez konieczności odchodzenia od komputera. Odciąża również kręgosłup.

Wiatraczek USB

Urządzenie to przyniesie ochłodę w gorące, letnie dni, gdy w związku z wysokimi temperaturami praca przy komputerze w pomieszczeniach bez klimatyzacji będzie uciążliwa i męcząca.